داستان تی شرت

هنگامی که صحبت از تی شرت می شود، افراد به دو گروه تقسیم می شوند. دسته ای از افراد که فکر می کنند تی شرت یک جزء غیرمهم از لباسهاست که در رده ی لباس های زیر و لباس های خانه محسوب می شود و دسته ی دوم افرادی هستند که شیفته ی تی شرت هستند و در همه ی مکان ها ازتی شرت استفاده می کنند.

اما بهتر است که در بین این دو دسته افراد حرکت کنید. تی شرت به عنوان یک لباس مد جدید در مقایسه با پیراهن ها که البسه مد قدیم محسوب می شوند، می تواند چند منظوره باشد اما باید بدانید که به چه گونه ای آن را بپوشید و چگونه با سایر اجزا هماهنگ کنید.

چه داستان خلق و ایجاد تی شرت ها را منتسب به ناوگان نیروی دریایی آمریکا در قرن نوزدهم بدانیم که گفته می شود وقتی در جنگ با اسپانیا به محیط های گرمسیری رسیدند برخی ملوانان از شدت گرما آستین لباسهای فرم  زیر خود را کندند و بعدها تبدیل به لباس زیری شبیه تی شرت شد و در ناوگان نیروی دریایی مورد استفاده قرار گرفت یا آن را تکامل یافته لباس زیر قرن نوزدهم بدانیم که به صورت لباس سرهمی بلند بود یا حتی آن را توسعه یافته لباس معدنچیان و ورزشکاران تلقی کنیم و… همه به یک چیز ختم شدند و آن اینکه محصولی به نام تی شرت خلق شد که داستان محبوبی در قلب خود داشت و آن شکل تی Tمانند آن بود که می توانست خنکی و راحتی را به ارمغان بیاورد و تکلفات لباس های پیچیده آن زمان چون پیراهن ها و بلوزها را نداشته باشد.

تاریخچه تی شرت

هرچند امروز تی شرت ها جدیدتر از پیراهن ها و بلوزها هستند و به قولی البسه روز و مدرنی محسوب می شوند و بخاطر ویژگی های خنکی و راحتی و … محبوب شده اند اما جالب است بدانید که آنها برای حدود بیش از یک قرن است که قدمت دارند و به عنوان لباس زیرین سایر لباس ها استفاده می شده اند.

تی شرت نامش را از فرم  ظاهر خود که به صورت T می باشد، گرفته است. این لباس های به شکل T  حدود یک قرن است که از جنس های پشم و ابریشم ساخته شده و استفاده می شوند. در گذشته این لباس به صورت سرهمی بوده است که از سر تا گردن را می پوشانده است و مردان زمانی که می خواستند لباس های گران قیمتشان با بدن برخورد نکند تا چربی و عرق را به خود نگیرند، آن را می پوشیدند.

امروز اما مصارف تی شرت ها گسترش یافته است و علاوه بر استفاده به عنوان لباس زیر که شکل استفاده آن در گذشته بوده، به عنوان لباس مد و زیبایی، ورزشی و لباسی که راحتی و خنکی را به ارمغان می آورد شناخته می شود. امروز تی شرت ها در انواع مختلفی چون تی شرت های یقه دار و بدون یقه با استفاده از انواع الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند.

دورنمای پوشاک تی شرت

تی شرت ها از وقتی ایجاد شدند و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفتند آنقدر راحت و خنک بودند که در قلب مخاطبان خودشان ریشه دوانیده و محبوبت یافتند و امروز هم با گذشت سالها جزو البسه محبوب هستند. اما آیا این محبوبیت ادامه دار خواهد بود؟ آیا آینده استفاده از تی شرت ها با چالش همراه نخواهد شد؟ باید بطور قطع بگوییم که در آینده نزدیک چنین اتفاقی محال است چون نه تنها بشر به دنبال سادگی و راحتی امور خود از جمله کاستن از تکلفات پوشش است بلکه به دنبال البسه ای متناسب با شرایط محیطی است و از آنجائیکه کلا کره زمین نیز به سمت گرم شدن پیش می رود، بعید به نظر می رسد که با چنین اوضاعی که گرما غالب خواهد بود، تی شرت ها حداقل برای دو سه دهه دیگر از میان برداشته شوند یا از مد بیوفتند.

منبع: تی شرت آرام

نوشته های مشابه