هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد و نکته مهم و مشترک میان همه آنها دانستن اصول نوشتن عنوان آگهی تبلیغاتی می باشد.
عنوان اصلی مهمترین عنصر یک آگهی تبلیغاتی به شمار می‌رود و مانند اسم رمز ، مجوز ورود خواننده به فضای تبلیغ است. به طور معمول، تعداد کسانی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می خوانند پنج برابر بیشتر از آنهایی است که بدنه‌ی آگهی را هم می خوانند. وقتی تیتر را نوشتید تقریبا 80 درصد کار را انجام داده‌اید و اگر همین تیتر نتواند در خواننده ایجاد انگیزه کند ، 80 درصد پول سرمایه گذاری را از دست داده اید ، یکی از بزرگ ترین اشتباهات این است که یک آگهی تبلیغاتی را بدون تیتر ارائه دهید که متاسفانه این مورد در برخی از آگهی ها دیده می شود . گاهی اوقات تنها با تغییر تیتر آگهی میتوان تاثیرش را تا 10 برابر افزایش داد.

نکات مهم در نوشتن عنوان آگهی تبلیغاتی

1- تیتر ها دروازه های ورود هستند که باید طوری بیان شوند که ببینده را جذب خود کنند و نگذارند آن ها بی تفاو ت از کنار آگهی تبلیغاتی عبور کنند. بهتر است نام گروه مخاطب آگهی در تیتر گنجانده شود . برا ی مثال ، اگر محصول برای کودکان است در تیتر آگهی باید مادران را مخاطب قرار داد.
2- تیتر باید در خواننده ایجاد انگیزه کند ، وقتی هدف و نتیجه خوشایندی را برای خریدار به دنبال داشته باشد. البته باید توجه داشت که این اهداف نباید دور از انتظار یا اغراق آمیز باشند.
3- کاری کنید که نوشته شما بوی تازگی بدهد، زیرا مشتریان همواره به دنبال محصول جدید، و راه های استفاده از یک محصول شناخته شده یا شکل به روز درآمده‌ی یک محصول قدیمی و خوب هستند. استفاده از کلمات قدرتمند تیتر آگهی تبلیغاتی شما را جذاب‌تر می‌کند؛ کلماتی مانند «هیجان انگیز» و «جدید».
4- کلمه‌های دیگری که اعجاز می‌کنند، عبارتند از:
چگونه می‌توان… چیزی که به دنبالش بودید… با معرفی … به تازگی در جمع … حیرت انگیز … معجزه‌وار … دلخواه همه … سریع و آسان … تحول … در آینده‌ای نه چندان دور … تغییر دائمی … تضمین …
5- همان طور که گفتیم، تعداد افرادی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می‌خوانند حدود پنج برابر آن‌هایی است که وقت می‌گذارند و تمام آگهی را می خوانند. بنابراین الزامیست که در تیتر نام تجاری و همچنین محصول تبلیغی درج شود.
6 – در تیتر آگهی تبلیغاتی به هدفی که به محقق شدن آن ایمان دارید اشاره کنید . نگران طولانی شدن تیتر نباشید.
7- وقتی تیتر به طور کامل بتواند افراد را جذب کنند ، این انگیزه را در آنها به وجود می آورد که به خواندن کل آگهی ترغیب شود.
8- بعضی از تیتر نویسان کلک می زنند و با استفاده از روش خطای دید و یا به کار بردن کلمات چند وجهی سعی در گمراه کردن خواننده دارند، که این کار فریبنده و غیر حرفه‌ایست .
9- به هیچ وجه از کلمات و افعال منفی استفاده نکنید ، سعی کنید افعال مثبت را جایگزین افعال منفی کنید. برای مثال ننویسید « این مایه ظرفشویی برای پوست شما مضر نیست» ، زیرا احتمال دارد به علت خطای دید طور دیگری خوانده شود.
10- تیترها را رمز گونه ننویسید زیرا افراد برای اینکه منظور شما را بفهمند مجبور نیستند تمام آگهی تبلیغاتی شما را بخوانند، پس متن آگهی را ساده و روان بنویسید.

نوشته های مشابه