تی شرت جودون

تی شرت ها آنقدر محبوب و پر طرفدار هستند که اگر به کمد لباس هر کسی رجوع کنیم به طور قطع یکی دو تا از آنها را خواهیم یافت و این محبوبیت بر خلاف خیلی چیزهای دیگر که بیشتر بخاطر جنس و کیفیت آن است، در انواع تی شرت بخاطر خصوصیات راحتی بخش و خنک بودن آن یا طراحی خاص تی شکلش می باشد. همیشه وقتی یک محصول محبوب می شود یا کاربرد و استفاده های آن چشمگیر و قابل توجه است سرو کله صنایع و کسب و کارهای مختلف تولیدی هم پیدا می شود تا بلکه بتوانند از این محبوبیت به نفع خود استفاده کنند.

لذا با مشارکت در تولید و بعضا بروز رسانی و انجام یک سری تغییر و تحولات در هر چیزی که امکانش باشد اعم از طرح و جنس و رنگ و… علاوه بر اینکه همگام با مد روز پیش می روند و به دنبال بهتر کردن کیفیت و کم کردن هزینه های تولید هستند، به سود بخشی خود نیز می اندیشند. یکی از همین محصولات که به نوعی شکل جدیدی از تی شرت ها به لحاظ بافت محسوب می شود، تی شرت جودون نام دارد که امروزه سهم مهمی از تولیدات تی شرت را به خود اختصاص داده است و درحوزه تبلیغات نیز به عنوان یک کالای با ارزش برای هدیه تبلیغاتی استفاده می شود.

[su_button url=”http://tshirtaram.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1/” background=”#ffc20f” icon=”icon: hand-o-left”]مشاهده برخی از نمونه کارها[/su_button]

[su_spacer size=”10″]

تی شرت جودون به چه تی شرتی گفته می شود؟

به نوع خاصی از تی شرت ها که پارچه مورد استفاده در آن با ماشین های گردباف بافته می شود و طرح بافت آن به شکل لوزی لوزی در می آید، تی شرت جودون گفته می شود که مشخصا با همین ویژگی یعنی بافت هندسی لوزی لوزی هم قابل شناخت است. در واقع این مدل تی شرت با همین شکل بافت فانتزی و جوان پسند پارچه اش که به حق از زیبایی و جذابیت بصری خوبی نیز برخوردار است توانسته امروز از طرفداران بسیاری در بین عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان و… برخوردار باشد. گاهی وقت ها یک تغییر کوچک حتی در نوع بافت آن می تواند در این سطح به یک پارچه چون پارچه جودون زیبایی ببخشد و سبب شود تا از آن در ساخت و تولید یکی از پر مصرف ترین البسه بشر امروز یعنی تی شرت استفاده شود.

تی شرت جودون چه کاربرد و استفاده هایی دارد؟

از آنجائیکه تی شرت جودون از پارچه ای تولید می شود که بافتی سوزنی و روزنه شکل دارد و نکته دیگر اینکه معمولا  پارچه جودون از الیاف طبیعی پنبه ساخته می شود یا در ترکیب خود از الیاف طبیعی پنبه بهره می برد لذا جزو یکی از خنک ترین پارچه های مورد استفاده در انواع تی شرت جودون به حساب می آید که بخاطر همین روزنه ها و خاصیت الیاف طبیعی باعث تهویه و گردش هوا شده و در نتیجه تعریق صورت نمی گیرد و باعث خنک ماندن تی شرت جودون می شود. بر این اساس کاربرد و استفاده از آن بیشتر برای پوشاک و البسه مناسب فصول گرم و معتدل است، شاید هم بخاطر همین مسئله باشد که آمار فروش و استفاده از تی شرت های جودون در کشورهای گرم دنیا از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و مناطق گرم جنوبی ایران بیشتر از جاهای دیگر است.

[su_custom_gallery source=”media: 5701,5713,5722,5746,5714″ link=”lightbox” width=”150″ height=”150″ title=”never”]

جنس و کیفیت تی شرت جودون

اصولا جنس تی شرت جودون از پارچه جودون است که آن نیز از نخ الیاف طبیعی پنیه تولید می گردد اما بسیار متداول است که برای کاهش هزینه های تولید یا اقتباس خصوصیات و ویژگی های مثبت برخی الیاف طبیعی و مصنوعی دیگر با آنها نیز ترکیب شود. در واقع نخی که برای بافت پارچه جودون در ماشین های گردباف استفاده می شود ممکن است از 100 درصد پنبه یا در ترکیب با پلی استر و لاکرا به دست آمده باشد. کیفیت تی شرت جودون نیز به نوع جنس نخ پارچه جودون بستگی دارد.  [su_quote]تی شرت های جودون کمتر در تن، شکل و حالت یا فرم خود را از دست می دهند و حساسیت زا هم نیستند. همچنین در اثر شستشو نیز رنگ و فرم خود را از دست نمی دهند.[/su_quote]

انواع تی شرت جودون

همه تی شرت های جودون یک وجه اشتراک دارند و آن شکل بافت پارچه مورد استفاده در آنهاست که با ماشین های گردباف تولید می شوند و بافتی لوزی شکل یا به اصطلاح سوزنی دارند. اما نخ مورد استفاده تولید این پارچه ها در ماشین های گردباف ممکن است متفاوت باشد که همین به شکل گیری انواع پارچه جودون و متعاقبا ساخت و تولید انواع تی شرت جودون به لحاظ جنس پارچه آن ختم می شود.  بر این اساس چون از الیاف پنبه، پلی استر، لاکرا، نخ پلی استر پنبه، نخ پنبه لاکرا در پارچه تی شرت استفاده می شود لذا تی شرت آنها نیز دارای انواعی مبتنی بر جنس  پارچه خود شامل تی شرت  جودون پنبه، تی شرت جودون پلی استر، تی شرت جودون لاکرا و… می باشند. همچنین می توان به انواع تی شرت جودون در طرح و رنگ های مختلف که عموما یقه دار هستند اشاره کرد.

[su_custom_gallery source=”media: 5711,5710,5709,5705,5702″ link=”lightbox” width=”150″ height=”150″ title=”never”]

مخاطبان تی شرت جودون

مخاطبان تی شرت جودون را نمی توان تنها یک گروه یا طیف خاصی از مردم دانست چون تی شرت های بسیار راحت و خنکی هستند و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر بررسی کنیم به جهت طرح و شکل عموما یقه دار این نوع تی شرت که تا حدودی جنبه رسمی بدان می بخشد و همچنین نوع بافت خاصی که دارد بسیار مناسب مخاطبانی است که به دنبال لباس کار فرم برای شرکت  و سازمان خود می گردند و یا درصدد تی شرت مناسب برای شرکت در  مهمانی ها و مجالس هستند.  همچنین مخاطبانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند یا کسانی که به دنبال استفاده از تی شرت های خنک در فصل تابستان هستند، یا حتی ورزشکاران، چیزی بهتر از تی شرت جودون در خنکی و راحتی پیدا نخواهند کرد.

ویژگی های بارز تی شرت جودون

  • ساختار لوزی شکل و سوزنی بافت پارچه آن
  • خنکی و راحتی به جهت بافت روزنه دار آن و استفاده از الیاف طبیعی پنبه که پارچه ای قابل تنفس است و حساسیت هم ایجاد نمی کند.
  • ساختار مقاوم پارچه تی شرت که غالبا از ترکیب الیاف طبیعی با الیاف مصنوعی به دست می آید و حالت کشسانی  فوق العاده ای به خود می گیرد.
  • تنوع قیمتی بسیار بالا به جهت استفاده از نخ الیاف متنوع
  • امکان چاپ هر نوع طرح و لوگو بر روی آن بخاطر رنگ پذیری فوق العاده پارچه جودون
  • پارچه آن دارای بافتی ضخیم تر از پارچه یک رو پنبه می باشد.
  • به جهت اینکه اغلب به شکل یقه دار و سه دکمه تولید می شود محصول مناسبی برای لباس فرم و سازمانی است.

نقش و اهمیت تی شرت جودون در حوزه تبلیغات

اصولا تی شرت ها هدایای تبلیغاتی بسیار فوق العاده ای هستند که می توانند در نقش یک رسانه تبلیغات محیطی متحرک در تن افرادی که تردد می کنند ظاهر شوند و تبلیغات روی آنها که فضای مناسبی هم برای این کار بر رویشان وجود دارد در معرض دید عموم قرار گیرد. تی شرت جودون نیز به عنوان یک تی شرت تبلیغاتی پر طرفدار از این قائده مستثنی نیست. همچنین امکان چاپ انواع طرح و لوگو یا پیام تبلیغاتی با روش های متنوعی از چاپ همچون چاپ سابلیمیشن، چاپ سیلک، چاپ ژلاتین و… بر روی آن وجود دارد.

قیمت تی شرت جودون

قیمت تی شرت جودون تابع جنس پارچه مورد استفاده در آن است و هرچه در ترکیبات نخ پارچه آن از الیاف طبیعی بیشتری استفاده شده باشد طبعا قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. اما با این وجود خرید از مراکز تولیدی غیر واسطه و با تجربه چون تی شرت آرام به شما کمک خواهد کرد تا در دام واسطه ها و تازه کارها گرفتار نشوید و تی شرت جودون با کیفیت را با قیمت های مناسبی تهیه و خریداری نمایید.