تی شرت یقه دار

تی شرت های یقه دار را می توان اقتباسی خلاقانه از مد پوشاک قدیم چون پیراهن ها دانست که طراحان آن با ظرافت هر چه تمام توانسته اند طراحی بی نظیری چون تی شرت یقه دار ارائه دهند که در حالی که یه تی شرت خنک و راحت است دکمه های طولانی و وقت گیر پیراهن ها که از جلو باز و بسته می شود را ندارند و در عین حال از یقه آن که حالتی نیمه رسمی هم به ظاهر افراد می بخشد استفاده شده است. لذا این ترکیب دوس داشتنی مد قدیم که پیراهن ها بودند با مد جدید که تی شرت ها هستند این روزها بسیار خوش نشسته و مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است.

[su_quote]امروز افراد بسیاری هستند که هنوز از پیراهن ها استفاده می کنند و یکی از البسه محبوب آنهاست لذا وجود تی شرتی که بتواند حداقل یکی دو تا از مشخصه های پیراهن را چون وجود یقه و جیب یا حتی دکمه در خود داشته باشد قطعا می تواند این طیف از مردم را که کم هم نیستند و گروه کثیری از مردم را شامل می شود به خود جلب کند. در واقع تی شرت یقه دار برآمده از چنین تفکری در نزد طراحان آن بوده و امروز همین ساختار جذاب طراحی اش از آن یک البسه محبوب پرکاربرد می سازد.[/su_quote]

تی شرت یقه دار به چه نوع تی شرتی گفته می شود؟

همانطور که از نام تی شرت یقه دار پیداست به تی شرتی گفته می شود که علاوه بر شکل تی مانندش (T) دارای یقه هم باشد حال شاید این سؤال به ذهنتان متبادر شودکه مگه تی شرت بدون یقه هم داریم؟ نه تی شرت بدون یقه نداریم ولی منظور ما در اینجا تی شرت هایی هستند که یقه آنها بخشی از قالب تنه آنها نیست و به شکل برشی از تنه تی شرت ایجاد نگردیده و در قسمت گردن دارای برآمدگی باشد که معمولا به صورت یقه برگردان هستند یا جدا به تنه تی شرت دوخته می شوند. همچنین معمولا تی شرت های یقه دار که به آنها پولوشرت هم گفته می شود در قسمت یقه دارای سه دکمه و معمولا یک جیب در قسمت سمت چپ خود هستند.

[su_custom_gallery source=”media: 6025,6026,6027,6028,6029″ link=”lightbox” width=”150″ height=”150″ title=”never”]

تاریخچه پیدایش تی شرت یقه دار

جالب است بدانید که ایده ساخت تی شرت یقه دار برای اولین بار با مشاهده یک بازی ایرانی به اسم چوگان شکل گرفت. در واقع این بازی قدیمی ایرانی در زمان هخامنشیان بازی می شده است و قدمتش به حدود 600 سال قبل از میلاد مسیح می رسد که به هنگام کشورگشایی داریوش اول  به کشور هند در آنجا رواج می یابد و سپس در آن سرزمین ریشه دوانیده و تبدیل به یک بازی پر مخاطب می شود.

حال اینکه طبق یکی از روایات معروفتر گفته می شود در اوایل دهه 1960 میلادی وقتی که هند مستعمره کشور انگلستان بوده گروهی از سربازان انگلیسی در شهر مانیپور هند در حال مشاهده مسابقات محلی چوگان بوده اند که وقتی می بینند آستین های بلند و یقه های پهن لباس چوگان آن موقع با توجه به ضخامت پارچه پنبه ای اش و گرمای هوا، باعث ایجاد ناراحتی و عدم راحتی در بازی می شود تغییراتی در آن می دهند که منجر به لباس شناخته شده امروز یعنی تی شرت یقه دار می شود که بدان تی شرت چوگان هم می گویند.

کاربرد و استفاده های تی شرت یقه دار

تی شرت یقه دار به جهت شکل و استایل نیمه رسمی اش همواره به عنوان لباسی که با همه چیز قابلیت ست شدن دارد مطرح بوده است. یعنی هم می توان از آن به عنوان نوعی لباس رسمی و فرم برای کارکنان وکامندان شرکت ها و موسسات یا مهمانی ها و مجالس رسمی استفاده کرد و هم برای استفاده های روزمره و ورزشی و… اما با اینحال تی شرت یقه دار بخاطر داشتن یقه که ساختاری کلاسیک و نیمه رسمی به تی شرت می بخشد یکی از بهترین تی شرت ها برای مشاغلی است که می خواهند تحت لوای یک لباس متحدالشکل به فعالیت بپردازند. همچنین خنکی و راحتی این نوع تی شرت آن را جزو البسه مناسب هوای گرم و معتدل تابستان و بهار می کند.

[su_button url=”http://tshirtaram.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1/” background=”#ffc20f” icon=”icon: hand-o-left”]مشاهده برخی از نمونه کارها[/su_button]

[su_spacer size=”10″]

جنس و کیفیت تی شرت یقه دار

تی شرت یقه دار تنها فرقش با سایر تی شرت های موجود در بازار در یقه و دکمه و جیبی است که دارد و در واقع فرقش با نوع دیگر تی شرت ها که به تی شرت های بدون یقه معروفند هم در همین نکته می باشد ولی به لحاظ جنس پارچه معمولا مشابه هم هستند و انواع الیاف طبیعی و مصنوعی در ساخت آنها به کار می رود. یک نکته هم وجود دارد و آن اینکه غالبا در ساخت تی شرت یقه دار یا پولوشرت مرغوب از انواع نخ بافتنی تهیه شده از الیاف طبیعی چون نخ پنبه استفاده می شود که در اینصورت ویژگی های پارچه پنبه را به ارث می برد و کیفیت قابل توجهی پیدا می کند.

انواع تی شرت یقه دار

مشخصه بارز تی شرت یقه دار که البته باعث محبوبیت آن نیز شده است یقه آن می باشد که دارای انواع متنوعی است. در واقع انواع تی شرت یقه دار را علاوه بر طرح و شکل یا رنگ بندی های گسترده اش می توان در فرم و شکل یقه آن خلاصه کرد. با اینحال انواع تی شرت های یقه دار رایج و مرسوم بر اساس یقه عبارتند از:

  • تی شرت یقه دار U شکل
  • تی شرت یقه دار کانتونایی
  • تی شرت یقه دار دکمه دار
  • تی شرت یقه دار شکاری

مخاطبان تی شرت یقه دار

مخاطبان تی شرت یقه دار را می توان عموم مردم دانست، اما اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم مخاطبان اصلی تی شرت یقه دار در واقع کسانی هستند که هنوز از پیراهن ها دل نکنده اند و از طرفی دیگر علاقه بسیاری هم به مد روز چون تی شرت ها دارند که با این وجود تی شرت یقه دار بهترین گزینه برای آنها محسوب می شود. همچنین ویژگی های مناسب تابستان و هوای گرم این مدل از تی شرت ها نیز برای خود از مخاطبان بسیاری برخوردار است. علاوه بر این، ورزشکاران، نوجوانان و جوانان و حوزه تبلیغات از مخاطبان اصلی تی شرت یقه دار هستند.

خدمات چاپ روی تی شرت یقه دار

روش های چاپ روی تی شرت یقه دار زیاد فرقی با روش های مرسوم چاپ بر روی سایر البسه پارچه ای ندارد لذا می توان بر روی آنها از انواع روش های چاپ چون چاپ مستقیم، گلدوزی، چاپ حرارتی و چاپ سابلیمیشن بهره برد. در مجموعه تی شرت آرام با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته چاپ و نیروهای فنی متخصص، تمام روش های چاپ بر روی تی شرت از جمله تی شرت یقه دار با سطح استانداردهای کمی و کیفی بسیار بالایی صورت می پذیرد.

قیمت تی شرت یقه دار

تی شرت های یقه دار جزو البسه ای محسوب می شوند که به لحاظ قیمتی نه ارزان هستند و نه گران و می توان آنها را جزومحصولات میان قیمت به حساب آورد اما با کمی هوشمندی می توان این محصول دوس داشتنی و محبوب را با خرید از مراکز تولید و عرضه آن چون تی شرت آرام با قیمت مناسب خرید کرد چراکه اولا واسطه ای در کار نیست و دوما هزینه های تولید در این مراکز به نسب مراکز نوپا و جدیدالتأسیس کمتر است، در نتیجه قیمت مناسب تر خواهد بود.