قبل از خرید یک تی شرت

مرگ و میر و آسیب هزاران کارگر پوشاک در بنگلادش این پرسش را مطرح می کنند که چگونه مصرف کنندگان آمریکایی و اروپایی ممکن است قدرت خود را برای تغییر شرایط ناخوشایند کارخانه نیمی از جهان دور کنند. توقف خرید لباس ساخته شده در بنگلادش؟ به دنبال برچسب هایی از کشورهای دیگر مانند اندونزی باشید، در شرایطی که ممکن است کمی بهتر باشد؟ به دنبال لباس “sweatshop رایگان”، مانند “تجارت عادلانه” قهوه باشید؟

متأسفانه، چند پاسخ خوب وجود دارد. تحریم کالاها از بنگلادش احتمالا منفی است. این می تواند بعضی از فقیرترین کارگران را از مشاغل و درآمد محروم کند که از کشاورزی یا کار دستی به گام می رسد. تلاش های اخیر گروه هایی مانند Fair Trade USA برای صدور گواهینامه لباس های ضد عرق، با خرده فروشان یا مصرف کنندگان، کم است.

تحقیقات نشان می دهد که برخی از خریداران آمریکایی ترجیح می دهند و برای لباس های بیشتری از کارخانه هایی که از کارگران بهره برداری نمی کنند، بیشتر پرداخت می کنند. مشکل این است که اکثر مارک ها و خرده فروشان اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه تولید محصولات خود ارائه می دهند.

شرکت های بزرگ دارای زنجیره های عرضه چند لایه هستند که همیشه در طول زمان تغییر می کنند تا قیمت ها کم شود.ت ولید به پیمانکاران و قراردادی های متعارف با استخر کار می پردازد. سال گذشته، Walmart ادعا کرد که نمی دانست که یک تامین کننده قراردادهایی را به یک کارخانه بنگلادشی متهم کرد که در آن بیش از 112 کارمند در اثر آتش سوزی جان باختند.

هنگامی که یک خرده فروش ادعا می کند که در تاریکی است، چه مصرف کننده می تواند انجام دهد؟ریچارد لاک، معاون دانشکده Sloan MIT، گفت: “کاملا شایسته ترین مؤثرترین چیزهایی است که مصرف کنندگان می توانند انجام دهند این است که خود را در مورد چگونگی خرید هر چه بیشتر هر روز از خود ساخته و بپرسید آیا ما نیاز به 20 تی شرت داریم.”

نوشته های مشابه