چگونه یک تی شرت تبلیغاتی معتبر طراحی کنیم

چندی پیش ما یک مشتری داشتیم که می خواست یک شرکت خصوصی را برای یک رویداد خاص سفارش دهد. آنها می خواهند سرمایه گذاری کوچکی بر روی لباس ها انجام دهند، تیم طراحی گرافیک شان تصمیم گرفت چیزی را “خنک” کند. بنابراین آنها چند هفته طول کشید تا طرح را مطرح کنند و زمانی که آنها انجام دادند، همه چیز درست بود، اما با تکنیک چاپی که برای این سفارش انتخاب شده بود، سازگار نبود.

طراحی تی شرت تبلیغاتی ممکن است به نظر ساده ای باشد. مهر و موم یک لوگو در سینه و شما انجام می شود، درست است؟ خوب، به عنوان یک طراح که تجربه لذت بردن از کار بر روی یک نام تجاری را داشت، می تواند به شما بگوید، هر زمان که نام یک شرکت را می بیند، همیشه به این موضوع بسیار بیشتر از چاپ لوگو است.

[su_highlight background=”#FFCB11″]در زیر، ما در مورد بعضی از نکات اصلی که باید در هنگام طراحی یک تی شرت تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرید، خواهیم پرداخت.[/su_highlight]

کار با دستورالعمل های برند

وقتی طراح تی شرت تبلیغاتی با نام تجاری هستید، شما لباس معمولی را طراحی نمی کنید. به نظر می رسد که مواد تبلیغاتی بیش از آنکه خنک و زیبا باشند نگاهی بیندازند و همچنین به تبلیغ و تبلیغ برند و یا محصول می پردازند که بدین معنی است که قوانین خاصی وجود دارد …

بحث در مورد استایل

گاهی اوقات راهنمای سبک وجود دارد، گاهی اوقات وجود ندارد. اگر شما خوش شانس هستید، شما برای یک شرکت کار می کنید که یک کتاب منظم طراحی شده با صفحات و صفحات در مورد چگونگی قرار دادن آرم خود و انواع رنگ هایی که مجاز به استفاده آن هستید نیستید. سپس، زمانهای دیگری وجود دارد که باید به دستورالعملهای معنوی بیشتری تکیه کنید.

در این اولین بحث ها، مهم است که روشن شود:

جلسه (هدف، هدف، انتظارات)
مدت زمان (چقدر زمان برای طراحی این)
چه کاری می توانی انجام بدهی
چیزی که نمی توانید انجام دهید
نمونه هایی از آنچه آنها می خواهند ببینند را ببینید

طرح

هنگامی که بخش خسته کننده به پایان رسیده است، زمان شروع نقاشی است! طرح خود را بیرون بیاورید و ایده هایتان را جابجا کنید.

گرفتن خلاق

گاهی اوقات خنک است، گاهی اوقات آن نیست. هنگام کار با یک نام تجاری که قبلا وجود داشته است، می توانید از منطقه راحتی خارج شوید. به عنوان یک طراح، شما ممکن است تمایل به انجام کاری متفاوت داشته باشید (پس از همه، شما یک موجود تخیلی هستید)، اما مدیران بازاریابی لزوما نمیخواهند آرم خود را به عنوان شخصیت بازی ویدیویی 8bit از 80 سالگی بازنویسی کنند.

شخصا، در این نوع سناریو ها، من ترجیح می دهم به سمت امن برگردم. این به این معنی ارائه یک گزینه خلاق و سپس یک یا دو ایده متعارف دیگر است. فقط استدلال های خود را برای مفاهیم منحصر به فرد تر آماده کنید، زیرا به احتمال زیاد آنها برای آن باز نخواهند بود

کار با فونت ها

این یک مورد بر اساس مورد است. اکثر مدیران بازاریابی مجموعه ای از فونت هایی هستند که دوست دارند با آن کار کنند، در حالی که دیگران نمی توانند Verdana را از Times New Roman تشخیص دهند. اگر با دومی کار میکنید، سعی کنید تنظیمات عمومی خود را حدس بزنید، مثلا کدامیک ترجیح میدهید: فونتهای معاصر یا کلاسیکها؟ بدون serif یا serif؟

اگر آنها قبلا یک فونت شرکتی داشته باشند، قبل از اینکه به کار بپردازید، به آن دسترسی داشته باشید.شما نمی خواهید خودتان را سرمایه گذاری کنید.

بیشتر در مورد چگونگی صرفه جویی در تی شرت تبلیغاتی با تایپوگرافی اینجا!

کار با پالت رنگ

همانند فونت ها، برخی از مارک های دارای پالت رنگ مشخص شده در حالی که دیگران نخواهند بود. بعضی ممکن است یک کد پنتون داشته باشند، در حالی که دیگران فقط ممکن است به زنگ های زرد و آبی دریایی اشاره کنند. من برای یک سازمان کار می کردم که رنگ آن به سادگی “قرمز” و “سیاه” بود. تلاش های بیشتری برای کشف حتی RBG یا CMYK انجام نشده است. جواب منفی.

اگر شما هیچ دستورالعمل رنگی ندارید، باید خودتان را انتخاب کنید، اما هنوز این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید انتخاب کنید که چه چیزی شما را دوست دارد.

هنگام ایجاد یک پالت، مهم است که بدانید:

معنی پشت این رنگ
زرنگی میان صداها
چقدر شبیه به رنگ های مارک دار دیگر هستند
چگونه چاپ مناسب آنها هستند (برخی رنگ ها فقط برای استفاده در وب)

کار با لوگو

هنگام کار با مارک ها بسیار مهم است که با قرار دادن رنگ ها و آرم ها مراقب باشید. در حالت ایده آل، اکنون می توانید راهنمای برند سبک را دریافت کرده و توضیح دهید که چگونه و چه جایی برای قرار دادن یک لوگو. بلایای لوکس نه تنها شامل گزینه های طراحی ضعیف می شود، گاهی اوقات موقعیت های ضعیف نیز می تواند فاجعه بار باشد.

از گرافیک و تصاویر عاقلانه استفاده کنید

فقط به این دلیل که شما با یک نام تجاری کار می کنید این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از تصاویر و / یا آیکون ها استفاده کنید. کلاهبرداری در اینجا این است که در قلمرو مارک قرار گیریم. در حالی که شما ممکن است آن را مستقیما با یک آرم یا شعار مرجع نگذارید، تصاویری که انتخاب می کنید هنوز باید در اساطیر برند قرار گیرند.

یک مثال خوب این است که مک دونالد و کوکا کولا با Superstars یوتیوب Rhett and Link همکاری داشته باشند. غول فست فود از طراح خلاق خواست تا یک آگهی را برای برند بر اساس ویدئوهای ویروسی T-Shirt Wars خود ارائه دهد (16 میلیون نظر، وای!). برای کسانی که آن را دیده اید، این یک فیلم توقف حرکت است که با استفاده از تی شرت به رانندگی روایت است. تصاویر ساده و تنها از لوگو مک دونالد و کوکا کولا در ابتدای کلیپ استفاده می شود. در حالی که این لباس برای این ویدیو ساخته شده و نه برای فروش، هنوز هم بسیار جذاب است.

آثار هنری باید با فرمت نهایی سازگار شوند

هیچ کس خوب نیست که طراحی شگفت انگیز داشته باشد فقط برای آن که با تکنیک چاپ نهایی سازگار نباشد (مشتری ما را به یاد داشته باشید). مهم است که فرایند تزئین را از همان ابتدای فرایند خلاقانه به خاطر داشته باشید تا از یک عقب نماند.

اگر در مورد تکنیک چاپ اطمینان ندارید، می توانید از فردی که مسئول صحبت کردن با تامین کنندگان می شود بپرسید یا می توانید به طور مستقیم با آنها صحبت کنید.

ارسال به تولید (AKA Design Proof)

سرانجام، پس از چند روز برنامه ریزی و طراحی، زمان شروع تولید است – اما هنوز چیزهای بیشتری وجود دارد که باید به آن نگاه کرد.

کد پنتون خود را در دست داشته باشید

تأیید رنگی که در انتهای دیگر دریافت می کنید، یکسان است.

مطمئن شوید که این CMYK است

تمام چاپگرها، از جمله DTG، از فرمت CMYK استفاده می کنند.به این معنی است که قبل از فرستادن آن، باید کارهای هنری خود را بررسی کنید.گاهی اوقات، اگر فرمت RGB را چاپ می کنید، هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد، در غیر اینصورت ممکن است فاجعه مطلق باشد.بهتر قبل از ارسال مطمئن شوید.

دو روش بررسی نهایی چاپ را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که شما و مدیر حساب شما می دانند چه نوع روش استفاده می شود و چه نوع آثار لازم است.بعضی از لایه های بردار تخت با رنگ های چندگانه ممکن است، در حالی که دیگران به تصاویر 300dpi نیاز دارند.

تبدیل فونت به خطوط

این یکی بزرگ است! دلیل اینکه من می خواهم آن را برجسته کنم این است که مهم نیست چند سال تجربه یک طراح ممکن است، همیشه وجود دارد که یک بار آنها فراموش کردن برای تبدیل فونت به خطوط.

اطمینان حاصل کنید که از نوع فایل مناسب استفاده کنید

باز هم این بستگی به تکنیک چاپ دارد. اگر مطمئن نیستید که از کدام نوع فایل استفاده کنید، برای پی دی اف با کیفیت بالا بروید. آنها امن هستند

در صورت لزوم نمونه ها را سفارش دهید

گاهی اوقات بهتر است که محصولات خود را با دستان خود ببینید و لمس کنید. هرچه کیفیت پوشاک بهتر شود، کار نهایی بهتر خواهد شد، اگرچه به یاد داشته باشید که اگر آثار هنری به خوبی تهیه شده باشد، هیچ تی شرت وجود ندارد که بتواند آن را ذخیره کند. اکثر آژانس های چاپی در صورت درخواست درخواست نمونه برداری می کنند (ما مطمئن هستیم). نگران نباشید از مدیر حسابتان بپرسید.

الگوی تی شرت

اگر بخواهید الهاماتی برای طراحی تی شرت های تبلیغاتی داشته باشید، در اینجا چند علامتی است که درست انجام شده است …

MailChimp

1

MailChimp، اغلب به عنوان هدیه برای مشترکین وفادار استفاده می شود، شرکتی است که همیشه چیزی پیراهن درست می کند.این به این واقعیت آسیب نمی رساند که آنها یک طلسم واقعا زیبا، فردی میمون، که به نظر می رسد خوب تقریبا هر چیزی که او را قرار داده است.

FedEx

2

این تی شرت توسط آژانس تبلیغاتی BBDO نیویورک برای یک چریکی فدرال اکسپرس طراحی شده است.همانطور که ممکن است بر روی تصویر قدردانی کنید، چاپ برای ایجاد یک توهم نوری از کاربر حمل یک بسته طراحی شده است.

Marshall Music

3

مثال دیگری از توهم نوری که توسط چاپ انجام می شود. این زمان در اطراف، تصاویر پرترافیک و زاویه دوربین باعث می شود شما اعتقاد داشته باشید که این افراد به یک میکروفون آواز می خوانند و یک هدست دو طرفه را در گردن خود قرار می دهند. با این حال، یک گیتار بکشد. کارگردان خلاق، ایوان جانسون، این کمپین را برای موسیقی مارشال، بزرگترین سازنده موسیقی در آفریقای جنوبی، برای تبلیغ نام تجاری جدید شرکت ایجاد کرد.

Burger King and Getafe

4

در سال 2009، برگر کینگ با باشگاه فوتبال اسپانیا Getafe همکاری کرد تا یک تیم جدید را برای تیم طراحی کند. پیراهن چهره پادشاه فست فود را در داخل نشان داده است، به این معنی که هر زمان که یک بازیکن یک گل را به ثمر رساند، آنها می توانند پیراهن خود را روی سر خود بکشند و برخی از ترویج زنجیره ای آمریکایی را جشن بگیرند.

اما این آخرین بار نیست که باشگاه فوتبال مادرید در معرض بازاریابی غیر متعارف باشد. دو سال بعد از کمپین برگر کینگ، آنها یک پورنو (به معنای واقعی کلمه) برای جذب طرفداران جدید منتشر کردند.

Apple

5

در روزهایی که اپل در حال تلاش برای یافتن فضای خود در بازار بود، برخی از محصولات به منظور ارتقاء رایانه جدید تولید شد.اولا، نمی دانم آیا اثر یکپارچه سازی یا چه چیزی، اما من آن تی شرت ها را دوست دارم.یکی از آنها را در یک ضربان قلب خریداری می کنید اگر اکنون برای فروش بودند و دوم، آیا تا به حال یک خانواده شادتر را دیده اید که همه لباس های یکسان را داشته باشند؟به طور جدی، این ها برخی از سطوح خوشبختی تام کروز، پریدن در اپرا هستند.

افکار نهایی

هنگام طراحی تبلیغاتی تی شرت به یاد داشته باشید:

وفاداری به دستورالعمل های برند باشید

هنگامی که اقدام به سرزمین ناشناخته می کنید همیشه دلیل خوبی برای انجام این کار است

آماده باشید که از نظرات خود دفاع کنید.

قبل از اینکه آثار هنری خود را برای چاپ ارسال کنید، باید دوبار بررسی کنید:

رنگها (کد پنتون و حالت CMYK)

فونت ها (درست برای نام تجاری و تبدیل به منحنی)

نوع فایل

 

نوشته های مشابه