تعریف تی شرت

تی شرت (به انگلیسی: t-shirt یا tee shirt) نوعی پیراهن است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می‌ رود. معمولاً تی شرت ها دکمه و یقه ندارند و آستین های کوتاهی دارند. تی شرت یکی از پرمصرف ترین لباس های حال حاضر در تمام دنیا است. گرچه تاریخچه این لباس نشان می دهد که این پوشینه چندان قدیمی نیست. اما به دلیل استقبال روزافزون از این لباس در سراسر جهان، گویی هزاران سال است که انسان ها تی شرت را به عنوان یکی از اصلی ترین لباس های خود می پوشند. تی شرت در حقیقت نوعی لباس راحت و خنک، عموما از جنس پنبه با آستین کوتاه و بدون دکمه و جیب می باشد و یقه آن معمولا گرد است.

[su_quote]تی شرت ها از نخستین روزهای تولید تا به امروز یک لباس ساده و راحت و دم دست بوده اند. این لباس مردانه اوایل بعنوان زیرپیراهنی استفاده می شدند ولی بعدها توانستند به یک لباس عمومی برسند.[/su_quote]

یقه تی شرت ها معمولا گرد می باشد هرچند که تی شرت های یقه دار هم تولید می شوند که به آنها پلوشرت می گویند. همچنین بعضی از تی شرت ها ممکن است به صورت جیب دار تولید شوند و یا برای مکان هایی که هوا سردتر است به صورت آستین دار تولید شوند که به آنها تی شرت آستین بلند می گویند.

تی‌شرت‌ها در اصل برای پوشش زیر (زیر لباس) استفاده می‌شدند اما در حال حاضر اغلب به عنوان جداگانه و تنهایی بدون لباس‌های دیگر استفاده می‌گردد البته به غیر از سینه بند در زنان. اغلب تی‌شرت‌ها امروزه مزین به عکس‌هایی برای تبلیغات و بیان ایده یا ترکیبی از هر دو به همراه کلمات قابل درک و هنری هستند.

نتیجه گیری:

تی شرت نوعی پیراهن پارچه ای مناسب برای آقایان و خانم ها است که به لحاظ شکل بدنه و آستین هایش به شکل حرف انگلیسی T نامگذاری شده است و معمولا از پارچه های ملانژ و یا نخ پنبه تولید می شوند. خوشحال می شویم که سوال و نظرات خود را از بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید