طراحی تی شرت های چاپ دار

تی شرت ها این روز ها دیگر مانند اویل تولید و ورود به بازار، تنها لباس هایی معمولی و برای استفاده های گاه و بیگاه نیستند. آن ها هم اکنون به ترندهای محبوب تمامی افراد جوامع، خصوصا افراد جوان و آنهایی که به دنبال راحتی هستند تبدیل شده است.

تی شرت ها گزینه های خوبی برای فصول گرم هستند. آنها راحت و خنک اند و می توانند حس آرامش را در روز های گرم تابستانی فراهم کنند. در مقابل حتی آنها در فصول سرد و خنک سال نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تی شرت های پنبه ای را معمولا به عنوان لباسی راحت زیر کت و کاپشن می پوشند و حتی تی شرت های آستین بلند را می توان در فصولی همچون اوایل پاییز یا بهار مورد استفاده قرار داد.

این همه محبوبیت و پر استفاده بودن تی شرت ها، آنها را به یک گزینه مناسب سرمایه گذاری تبدیل کرده است و این روزها تولیدی های مختلف و برندهای معتبری روی طراحی و تولید انواع تی شرت ها متمرکز شده اند.

کسب و کار های زیادی با تولید انواع تی شرت ها شروع به کار کرده اند. حتی افزایش کاربرد تی شرت هایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند نیز این روز ها از ترندهای معمول و رایج در دنیای بازاریابی و تبلیغات است. تولیدی تی شرت آرام یکی از تولیدی هایی است که در زمینه سفارش و تولید عمده انواع تی شرت ها از جمله تی شرت تبلیغاتی فعالیت می کند.

[su_quote]در نتیجه می توان تولید تی شرت را به عنوان یک گزینه مناسب و امروزی برای کارآفرینانی در نظر گرفت که به دنبال شروع یک کسب و کار تازه هستند. خصوصا فروش آنلاین تی شرت هایی که خودتان کار طراحی آن را بر عهده داشته اید می تواند یک شروع خوب باشد.[/su_quote]

در اینجا می خواهیم یک ایده سازی کلی  از طراحی تی شرت های چاپ دار را در اختیار شما قرار دهیم. می توانید با تکیه بر این نکات و راهنمایی ها و با ایده گرفتن از مراحلی که پیش روی شماست، کار طراحی تی شرت مد نظر خود را آغاز کنید. با ما همراه باشید تا ببینید در طراحی و تولید یک تی شرت چه مواردی را باید در نظر داشته باشید.

طراحی تی شرت

هدف تان از طراحی یک تی شرت را مشخص کنید

در درجه اول برای اینکه بهترین طراحی را روی تی شرت خود انجام دهید باید ببینید که این تی شرت را به چه هدفی طراحی می کنید. البته دلیل هر چه که باشد، برندینگ در آن جای دارد. اما در صورتی که هدف شما برای بازاریابی و تبلیغات باشد، برندینگ هدف اصلی در طراحی شما می باشد.

اما در مواردی نیز تنها هدف مد روز بودن و متمایز بودن است. حتی برخی از طراحی ها تنها برای خود شخص است و هدف تجاری را دنبال نمی کند. پس در درجه اول باید معین کنید که یک تی شرت را با چه هدفی طراحی می کنید.

مخاطبان تی شرت خود را مشخص کنید

مراحل فنی کار همه جا در دسترس اند و هر کسی با بهره گیری از این آموزش ها می تواند این کار را انجام دهد، خصوصا که ورود تکنولوژی و اتوماسیون شدن بیشتر کارها بخش عمده کار را راحتر کرده است. اما چیزی که شما به آن نیاز دارید، یک تمایز مشخص و غلبه بر رقبای تجاری تان است، خصوصا اگر به تازگی وارد این کار شده اید.

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید، تعیین مخاطبان تان می باشد. باید ببینید که می خواهید تی شرت خود را برای چه گروه سنی و چه سلیقه هایی تولید کنید. بهتر است که در این خصوص یک بررسی انجام داده و تی شرت های خود را برای گروه غالب موجود در جامعه طراحی کنید.

برای مثال ممکن است در حال حاضر تی شرت های چاپ داری که با لوگوهای مخصوص تولید می شوند و به صورت گسترده توسط گروه جوان و نوجوان جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه بازار باشد. در نتیجه در درجه اول باید به ترند موجود در بازار توجه کنید.

طراحی تی شرت

متمایز باشید

در مرحله بعد طراحی تی شرت چاپ دار تان، متمایز بودن شما از رقبای تان مطرح می شود. در نظر داشته باشید که صرفا تعیین ترند روز و دنبال کردن آن کافی نیست. این کار به هیچ عنوان موجب تمایز شما نمی شود. شما باید بتوانید تا با به کار گیری خلاقیت خود، طرحی متفاوت از آن چه همه تولید کنندگان تی شرت تولید می کنند را ارائه دهید.

برای نمونه در همان مثال تی شرت های چاپ دار مورد پسند سنین جوان، سعی کنید طرحی متفاوت را ارائه دهید، طرحی که تاکنون در بازار تولید نشده است و به این ترتیب آن را به ترند روز تبدیل کنید. همه افراد در هر سنی که باشند، به روز بودن را دوست دارند و به دنبال جدید ترین ها و متفاوت ترین ها هستند.

 سومین مرحله طراحی

سومین مرحله طراحی یک تی شرت، طراحی آن است. بله درست است طراحی. شما ترند روز را یافته اید و با تکیه به خلاقیت خود طرح مورد نظر خود را پیدا کرده اید. اکنون زمان پیاده کردن طرح تان است و باید کار طراحی های گرافیکی تی شرت خود را آغاز کنید.

طرح مورد نظر الزاما نباید خیلی پیچیده باشد. حتی در بیش تر موارد سادگی بیش تر طرفدار دارد. بهترین طراحی آن است که بتواند بیش ترین ارتباط را با مخاطب خود برقرار کند و با ورود به بازار به سرعت مشتریان خود را پیدا کرده و نظر آن ها را جلب نماید و این امر در سادگی طرح نهفته است.

 مرحله طراحی دو بخش دارد. یک بخش آن طراحی دوخت تی شرت است و یک مرحله نیز طراحی چاپ و طرح گرافیکی آن برای تی شرت های طرح دار و دارای عکس و تصویر است. در خصوص طراحی گرافیکی یک سری نرم افزار های طراحی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به صورت مختصر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

طراحی تی شرت

مهم ترین و بهترین نرم افزار ها در طراحی و چاپ روی تی شرت ها

برای طراحی گرافیکی تی شرت های چاپ دار از برنامه ها و نرم افزار های متفاوتی استفاده می شود. برخی از آن ها را می توان به صورت رایگان مورد استفاده قرار داد و برخی نیز برای استفاده نیاز به پرداخت هزینه دارند. در این جا چند مورد از بهترین نرم افزار های مورد استفاده در طراحی و چاپ تی شرت ها را معرفی می کنیم.

  • برنامه Adobe illustrator

این برنامه بخشی از نرم افزار Adobe Suite است و در واقع یکی از عمده برنامه هایی است که استفاده از آن بین طراحان تصاویر گرافیکی رواج دارد. استفاده از این نوع گرفیک همان چیزی است که برای تولید تصاویر چند بعدی و چاپ های چند لایه مورد نیاز است. این برنامه خود قادر به چاپ و انتقال عکس روی تی شرت شما می باشد.

  • برنامه Adobe photo shop

این نیز بخشی از برنامه Adobe Suite است، با این تفاوت که این برنامه دارای چندین مشخصه متفاوت است و کاربرد های مختلفی دارد. با کمک این برنامه قادر خواهید بود تا عکس ها و تصاویر مورد نظر خود را با کیفیت های بالا ویرایش کرده و علاوه بر این می توانید جلوه ها و تصاویر منحصر به فردی را نیز خلق کنید.

اما این برنامه نمی تواند به خودی خود تصویر طراحی شده شما را به روی تی شرت منتقل کند و کار چاپگر را نیز انجام دهد. برای این کار شما باید از چاپگر هایی همچون یک چاپگر DTG  استفاده کنید.

  • برنامه Corel Draw

این برنامه یکی از بهترین گزینه ها خصوصا برای افراد مبتدی است، چرا که در عین کیفیت بالای طراحی، می توان برنامه را به صورت رایگان بارگیری کرد و مورد استفاده قرار داد. در نتیجه از لحاظ بودجه ای برای طراحی تی شرت های چاپ دار کاملا مقرون به صرفه است.

  • برنامه pro Studio  Graffix

این برنامه منحصرا برای طراحی و چاپ تصویر روی تی شرت است و از این رو کار کردن با آن بسیار آسان تر و راحت تر است. این برنامه طرح های ساده و زیبایی را ایجاد می کند، اما برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید و این برنامه رایگان نیست.

این برنامه ها و نرم افزار ها تنها بخشی از تعداد بیشمار نرم افزار هایی هستند که برای طراحی و چاپ تصاویر گرافیکی روی تی شرت ها می توان از آن ها استفاده کرد. گروه تولیدی تی شرت آرام نیز از بهترین نرم افزار ها برای چاپ و طراحی تصاویر روی تی شرت های استفاده می کند.

 کیفیت بالا را انتخاب کنید

مهم ترین و اصلی ترین عامل موفقیت یک کسب و کار آنلاین ارائه محصولات با کیفیت است. این مورد در خصوص تی شرت ها نیز صادق است و حتی بیش تر اهمیت دارد. اگر می خواهید با طراحی تی شرت های چاپ دار و منحصر به فرد یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنید، کیفیت بالا را فراموش نکنید.

تنها یک بار ارائه جنس بی کیفیت کافی است تا مشتریان دیگر به شما اعتماد نکنند. در نتیجه کیفیت را در اولویت قرار دهید. این کیفیت هم باید در خود پارچه تی شرت محسوس باشد و هم لوگو یا چاپی که روی آن است باید با بالاترین کیفیت باشد.

چاپ هایی که به سرعت کنده می شوند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند یا این که رنگ خود را از دست می دهند، به سرعت ذوق مشتری را کور می کند و دیگر به برند شما اعتمادی نخواهند داشت. در نتیجه از چاپ هایی با کیفیت بهره ببرید. حتی می توانید برای این منظور از یک مرکز معتبر چاپ تصاویر روی تی شرت کمک بگیرید.

گروه تولیدی تی شرت آرام یکی از تولیدی هایی است که می توان از آن انتظار با کیفیت ترین چاپ ها را داشت. آنها می توانند طرح های سفارشی شما را با بالاترین کیفیت روی تی شرت ها چاپ کنند. خصوصا در زمینه تولید تی شرت های تبلیغاتی می توانید به این گروه حرفه ای مراجعه کنید.

حتی اگر هدف شما طراحی یک تی شرت شخصی است و تنها دوست دارید خودتان طراح تی شرتی باشید که به تن می کنید، این موارد را در زمان طراحی تی شرت چاپ دار خود در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری:

در این نوشته سعی کردیم شما را با طراحی تی شرت و نرم افزارهای مربوطه آشنا کنیم، خوشحال می شویم که سوال و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید